Ärlige Roffe och lilla fröken Backe

Bettan Backe

Som kontrast till eländet på Facebook känns det rätt bra att få presentera fröken Bettan Backe som under min vilda ungdom jobbade som kontorist och allt i allo hos Ärlige Roffes Bilhandel på Vanadisvägen under några år. Bettan var en hyvens brud och lika snygg som en fotomodell. Vad som senare hände med Bettan, sedan Ärlige Roffe gjort en oärlig affär för mycket, har jag ingen vetskap om. Däremot vet jag att Ärlige Roffe flyttade till ett annat land med myndigheternas folk i hälarna, utan att få med sig något av sina tillgångar, mer än resultatet från den sista affär han gjorde på Vanadisvägen. Jag tror mig också veta att han redde sig utmärkt i sitt nya hemland. Riktigt bra enligt hörsägen, vilket gläder mig! Ärlige Roffe var en oärlig man, men en ärlig sådan!

Kommentera

