Facebook är som ett själlöst dårhus

Nu har jag lämnat Facebook för gott. Jag har tröttnat på den imaginära världen som Facebook erbjuder, men främst på grund av sårande kommentar där dessa ord var droppen: ”Natten går tunga fjät, gubbjäveln är faen inte klok!” Orden skrevs av någon som jag trodde var en vän, alltså inte bara en imaginär sådan! När jag kommenterade kommentaren med frågan: ”Hur tycker du att JAG skall förhålla mig till det du skriver?” fick jag inget svar. När jag därför förtydligade vad jag menade fick jag ett svar som jag bara inte kan acceptera. Den enda möjlighet jag hade för att komma ur den sjuka semantiska häxbrygden var att lämna Facebook för gott och försöka leva som den mårfinist jag är, bloggokist menade jag naturligtvis. Nu känns det fan så mycket bättre :)

4 responses to this post.

  1. Max!
    Du behöver inte ta sån där skit. Med såna vänner behöver man inga ovänner!

    Svara

  2. Från vän till att bli ett noname behöver vägen inte vara så lång om omständigheterna är försvårande, vilket de är i det här ärendet :)

    Svara

  3. Posted by Enki on 26 augusti, 2013 at 11:31

    För den som googlar, skall sannerligen gudarnas ohyggliga gärningar vara uppenbarad!

    Svara

  4. Jag har återfallit i facebookeriet :-(
    Facebook är starkt beroendeframkallande drog, inte tu tal om den saken!

    Svara

Kommentera

