Gudagott att somna under korkeken

Vi som har läst alltför många böcker vet att frasen ”En man utan käpp, är ingen riktig man”, faktiskt är en gammal boktitel. Min hustru, som är en kreativ människa, har gjort en egen boktitel till en bok som ännu inte kommit ut i tryck och som lyder: ”En man utan käpp, är inte min man”

Sedan hjärtsvikten senvintern 2011 har jag haft besvär med att resa mig upp sedan jag knutit mina skor. Likaså har det varit ansträngande när jag varit ute med hunden då hon hittat en fin pinne som hon alltid vill att jag ska kasta iväg för att hon skall kunna visa sig duktig när hon hämtar tillbaka pinnen till mig. Därför har jag förfärdigat några promenadkäppar, till stöd och hjälp :-)

2 responses to this post.

  1. Posted by Eva Björklund on 22 augusti, 2013 at 13:48

    Fy vad jag blev ledsen, du som skriver så underbart klokt! Det blir så tomt utan dig!
    Kram Eva Björklund

    Svara

    • Tack för det orden Eva. De smeker som linement efter den storm som förevarit. Känner mig fortfarande sjösjuk, trots att jag mönstrat av och gått i land för gott :)
      Med vänlig hälsning // Max

      Svara

Kommentera

