Kriminella tar revansch på samhället



DEL 1)
Med anledning av att KRIS över tid låtit förändra sin stjärnan i sin logotype vill jag nu sätta fingret på orsak och verkan i två steg. Från början var stjärnan röd och femuddig. Stjärnan associerade till arbetarrörelsen och kommunismen. Det är under den här tiden som KRIS bygger upp sitt samarbete med Ryssland (länk). Hur roligt det var på den tiden vittnade Lasse Liljegren (länk), den dåvarande förbundssekreteraren och ordförande i Kris Örebro, ”Jag trivs som fisken i vattnet med mitt nya liv”. KRIS stod dock fortfarande för samma förhärligande av det kommunistiska idealet som tidigare. Christers polare Lasse är dessvärre sedan ett par veckor tillbaka avskedad tillsammans med hela sin avdelning i Örebro efter avslöjanden om bland annat att hundratusentals kronor av föreningens pengar gått till köp av en lyxbil! Ont krut förgås inte så lätt, men det är allom bekant att krutet kan självantända!



DEL 1)
Sedan ytterligare några år förflutit hände något som fick KRIS att byta politisk plattform, från vänster till höger, eftersom Sofia Modigh (bild), hustrun till KRIS högste tjänsteman Christer Karlsson (bild), tog plats i Kristdemokraternas partistyrelse. Arbetaridealet och de kommunistiska idealen städades bort och ersattes i stället av ideal som associerade till MC-kulturen där tjocka guld- och silverkättingar bestämde rang och ordning. Idag är den femuddiga stjärnan en bortglömd relik sedan den blev ersatt av den sexuddiga stjärnan.



DEL 2)
Jag (bild) vill nu föra in ett historiskt perspektiv på den sexuddiga stjärnan och berätta om hur det gick med Svenska Tändsticks Aktiebolagets produkt ”Tre Stjärnor” som var en helt vanlig tändsticksask laddad med säkerhetständstickor.

Man kan gott säga att produkten sålde bra över hela världen, dock icke i arabvärlden. Skälet var att de tre stjärnorna var sexuddiga, med andra ord kopior på den sionistiska statens Davidsstjärna. Svenska Tändsticks Aktiebolagets som fick kalla fötter tvingades därför att byta bild till något mindre provocerande om de överhuvudtaget skulle få sin produkt godkänd och kanske såld i den muslimska världen, vilket de till sist fick! Hur det nu skall gå för det högerpopulistiska KRIS kan man bara sia om. Men helt klart kan man väl säga att de ”Kriminellas revansch på samhället” (läs KRIS) är ute på tunn is, förbannat tunn is (länk)

6 responses to this post.

  1. Kul att höra ifrån dig. Hoppas att du är vid god vigör. Jag tycker inte att det finns något att invända mot den text du bifogar om ”Tre Stjärnor”. Så var det och jag tror att de ändrade stjärnorna till att ha fem uddar istället. Välkommen att hälsa på när du har vägarna förbi. Vi har kaffe – du har kakor…;))

    Svara

    • Självklart vet jag att jag är välkommen!
      Jag har dock fått några skavanker angående min hälsa.
      Du minns väl min lilla roll i filmen som museet visar för de nyfikna?
      Jag är där nu, precis som morfar i filmen, mitt är dock icke tuberkulos :)

      Kan du tänka mig med käpp? Kolla: http://wp.me/P1NkaX-12
      För två veckor sedan blev det dessutom fel på gallan och levern vilket resulterade i att jag åter fördes till Ryhov för renovering. Men först som sist: Med min hälsa (jag menar humöret) är det förbanne mig inga problem med!

      Svara

  2. Ett utomordentligt bra inlägg om Kris!
    Besök Flashback och hitta ännu mer!

    https://www.flashback.org/t256926

    Svara

    • Gamla synder rostar aldrig
      Tala om revansch i samhället

      Med åror kan man komma långt! Med segel kan man komma längre! Men med fräckhet kan vissa komma så långt de vill! Men inte Lasse Liljegren, ty han snubblade på sitt eget skägg! (Nu kan du dutta på herr Hägglunds näsa)

      Svara

  3. Posted by San Juan on 23 augusti, 2012 at 05:40

    Strålande exposé!
    Undrar bara hur det kommer att dåna när muskelberget rämnar?

    Svara

    • Huruvida trollen spricker i solsken är en omstridd fråga. Jag tror att de gör det, men har läst att det finns viss medicinering som gör det möjligt för både troll och trollpackor att röra sig både ute och i solen. Men förglöm aldrig att ”Statligt knark är också knark”!

      Svara

Kommentera

