Att resa sig upp med stålskodd käpp



Sedan en tid tillbaka har jag, med anledning av förra vinterns hjärtsvikt, haft besvär med att resa mig upp sedan jag knutit mina skor. Likaså har det varit ansträngande när jag varit ute med hunden då hon hittat en fin pinne som hon alltid vill att jag ska kasta iväg för att hon skall kunna visa sig duktig när hon hämtar tillbaka pinnen till mig. Att böja mig ner har aldrig någonsin varit något problem eftersom gravitationen alltid hjälper en person att komma ner till marknivå. Värre har det blivit att resa sig upp till stående, ibland värre än värsta värre.


Därför är det med stor glädje (i allsköns bedrövelse) jag idag kan informera om att jag nu har kunnat utrusta mig med tre handgjorda käppar från Silmarillion, som kommer att vara till stor nytta och glädje de gånger jag kommer att behöva eliminera Nevtons gravitationslag som säger att ”två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och omvänt proportionell mot kvadraten på avståndet mellan dem”.

2 responses to this post.

  1. Ett stort tack till Håkan på Hjälpmedelscentralen, som hade vänligheten att bistå mig med fyra duttar som verkligen kommit till sin rätt och varit till stor nytta :)

    Svara

Kommentera

