Epilog

Projekt Yngve Frej

SLUTORD I GREVENS TID: Har du läst boken eller sett filmen ”Vem älskar Yngve Frej”? I så fall vet du att det kommer en dag då skomakaren känner att han gjort sitt. Den där dagen då allt är slut. stänger och låser skomakaren dörren till sitt lilla skomakeri för sista gången och sätter sig på en stol utanför den låsta dörren för att studera världen utanför och fundera en del över Yngve Frej. Så är det ock med mig. Nu är allt gjort som jag någonsin har kunnat göra på denna jord. Alla mina personliga och mina publika åtagande är lämnade åt sitt öde. Nu får andra göra vad jag inte orkade. Jag har stängt min bod och låst och gått till mina jämnåriga under olivträdet för att där spörja om mitt arbete var gott eller ingenting värt.

2 responses to this post.

  1. Detta inlägg känns sorgligt! Som att ge upp – att det är slut, över…och jag säger; Nej, det är inte över. Du har ju hur mycket som helst att ge, eller hur?

    Svara

    • Kära tjuvgods, jag vet vem du är :)
      Du vet, det kommer en dag då även du kommer att känna att du gjort ditt och att det är dags att avveckla dina ”förpliktelser”. Naturligtvis kommer jag inte att avsluta alla mina engagemang för de människor som går på knäna genom tillvaron. Angel Read och hennes pojkväns öde är ett sådant fall, som jag fortfarande tänker hålla fast vid så länge jag orkar. Men att göra så värst mycket mer, än att vara ett socialt stöd, kan jag nog inte tänka mig att jag orkar uträtta. Allting under solen har sin tid och även livet har sin gång.

      Jag bifogar en länk som berättar varför:
      https://gretteheim.wordpress.com/vintertid/

      Svara

Kommentera

