Nu är det snart riksdagsval igen

Don

Max

Vilka idioter skall man rösta på i valet den 19 september? Jag funderar faktiskt på att rösta på Don Vito Corleones parti eftersom Don visat framfötterna tidigare. Dons devis ”Ett erbjudande som man inte kan motstå” är det politiskt ultimata löftet, eftersom Don aldrig tidigare svikit något löfte. De sju gamla partierna lovar som vanligt stort men håller tunt. Vilka som är allra värst av de sju, vågar jag inte spekulera i, eftersom de narras och ljuger som borstbindare allesammans, samtidigt som de tjänar storkovan på att fortsätta sitt evinnerliga tjatande om att de vill oss väl. Frågan kvarstår alltså. Vilka idioter skall man rösta på? Politikermaterialets hederlighet och anständighet är ju rätt betänkligt! Bäst vore kanske om Muminpappan tog över stadsministerposten och övriga inbyggare i Mumindalen besatte alla stolar i riksdagen, eftersom Mumindalens inbyggare är kända för sitt rättsinne!

6 responses to this post.

  1. Posted by Eleonore on 1 september, 2010 at 12:21

    Hej!
    Träffade dig idag uppe vid Axamo och hade en trevlig pratstund med dig om hundar och psykiatri (det var jag med det svart ”odjuret” vid min sida som var nattskötare). Ville bara tacka för ditt kort och en intressant och tankfull blogg som jag nu ska börja följa:-) . Kram Eleonore

    Svara

    • Posted by Gretteheim on 1 september, 2010 at 16:03

      Hallå Eleonore!

      Det var ett trevligt samtal, även om jag pratar mer än jag har förstånd till. Det brukar vara så att pratar och pratar ända tills samtalspartnern börjar himla med ögonen och ser svimfärdig ut. Hur du klarade av att höra på så många ord på så kort tid förvånar mig.

      Don

      Men strunt samma. Det är alltid trevligt att råka på en människa som jobbar i fronten. Din svarta ulvhund var hur trevligt som helst trots att hon inte vågade slicka mig i ett enda öra som de förfärliga ulvarna gjorde på den tiden jag hade ett hundprojekt med en budget in blanco. Om du är inne på dårcomunityn Facebook kan vi gott” bli virtuella vänner i cyberrymden :)

      Svara

  2. Posted by Eleonore on 1 september, 2010 at 17:05

    Det var bara trevligt,det är alltid kul att diskutera lite psykiatri;-) Visst är jag med i Facebook. Letade på ditt namn på Facebook,men hittade dig inte. Kram Eleonore

    Svara

    • Posted by Gretteheim on 1 september, 2010 at 19:11

      Om du rullar ner på sidan och håller koll på de små bilderna till höger, så kommer du att se en bild på Tintin och Milou vid en lägereld, ovanför en väderkarta. Klicka på Tintin eller Milou :-)

      Svara

  3. Är du säker på att Muminpappan ställer upp?
    Han krökar väl en del, tror du att han orkar?
    Skulle det inte vara bättre med Hemulen?
    Eller kanske lilla My, hon har svar på tal!

    Svara

  4. Göran Hägglund kan inte välja vem som är värst av Jimmie Åkesson och Lars Ohly. ”Pest eller kolera,” säger han. Lustigt nog är det förmodligen Jimmie Åkesson som gör den riktigaste analysen: ”Det jag tror att Hägglund vill säga, men inte vågar, är att han sympatiserar mer med oss än med kommunisten Lars Ohly.”

    Svara

Kommentera

