Som ett myggpiss i en Norrlandsälv



Det är inte alltid man kan göra så mycket för sina medmänniskor. Någon gång sade någon några ord som jag tagit med mig i livet. Orden var: Det du gör har mindre betydelse än ett myggpiss i en Norrlandsälv! I min enfald frågade jag: Men om det är väldigt många myggor som pissar? Denne någon funderade en stund och gav mig svaret: Det är klart, om det är riktigt många myggor som pissar samtidigt, då kan det ha betydelse för en medmänniska!

På dåliga engelska till hela den anglosaxiska världen: It is not always doing so much for their fellow human beings. Someone once said a few words that I brought with me in life. The words were: What you do is less important than a mosquito piss in a Swedish river in northern Sweden! In my stupidity, I asked: But if there are very many mosquitoes that piss? The latter have thought for a moment and gave me the answer: Of course, it is true many mosquitoes pissing while, then it may have an impact on another human being!

2 responses to this post.

  1. Hehe, det där med myggpiss i en Norrlandsälv var bra.
    Svar om folkomröstningar:: Okej.
    //Karpstryparn

    Svara

Kommentera

